FANDOM

Portal 2 – zręcznościowo-logiczna gra komputerowa ukazana z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana i wydana przez firmę Valve Corporation. Jest kontynuacją gry Portal z 2007 roku i została wydana 19 kwietnia 2011 roku na platformy Microsoft Windows, OS X, PlayStation 3 i Xbox 360. Wersja detaliczna gry jest dystrybuowana przez firmę Electronic Arts, a wersja cyfrowa na systemy Windows i OS X przez usługę Steam firmy Valve.

Portal 2 składa się z serii zagadek, które gracz rozwiązuje teleportując samego siebie i przydatne obiekty za pomocą tzw. „portal gun” – urządzenia, które może stworzyć między-przestrzenne portale umieszczone na płaskich powierzchniach np. ścianach. W grze występują również dodatkowe urządzenia i przedmioty, które gracz może wykorzystać, jest to na przykład tuba zasysająca powietrze, emitery wiązek przyciągających oraz żele zmieniające właściwości powierzchni, na której się znajdą.

Pierwsze DLC do Portala 2 zostało wydane pod koniec września 2011 roku i było rozprowadzane za darmo. Dodawało ono dodatkowe komory testowe w trybie kooperacyjnym.

Fabuła Edytuj

Akcja rozpoczyna się w nieokreślonej przyszłości po wydarzeniach z pierwszej części gry – Portal. Zniszczenie GLaDOS spowodowało przebudzenie dziesiątek rdzeni osobowości. Jednym z nich jest Wheatley, który postanawia wydostać się z laboratorium Aperture Science. Aby tego dokonać budzi Chell (bohaterkę części pierwszej), która została zamknięta w komorze hibernacyjnej i proponuje jej wspólną ucieczkę. Jednak sztuczna inteligencja GLaDOS przetrwała i wznawia testy, które bohaterka musiała wykonywać w pierwszej części gry.

Tryb kooperacji Edytuj

Poza trybem rozgrywki dla jednego gracza Portal 2 oferuje tryb kooperacji. Dostępna jest w nim osobna kampania. Do jego rozegrania potrzeba dwóch graczy, którzy wcielają się w roboty Atlas i P-body. Każdy z nich dysponuje własnym urządzeniem do tworzenia portali. Ponadto gracze w celu ułatwienia współpracy mogą wykorzystać tryb split-screen, korzystać z minikamer pokazującej poczynania drugiego gracza oraz umieszczać ikony informujące, czego w danym momencie gracz oczekuje od sojusznika.

Perpetual Initiative Testing Edytuj

Rozszerzenie Perpetual Testing Initiative pojawiło się 8 marca 2012 roku. Jest to intuicyjny kreator pozwalający użytkownikom na zaprojektowanie własnych wyzwań i podzielenie się nimi z innymi graczami przy pomocy Steam Workshop.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki